MENU
Αναζήτηση

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Άλλες υποχρεώσεις

1. Ποια μέτρα λαμβάνει η Πράξη για την προστασία ανηλίκων;

Οι πλατφόρμες που είναι προσβάσιμες από ανηλίκους υποχρεούνται να λαμβάνουν μέτρα ώστε να διασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ιδιωτικότητας, ασφάλειας και προστασίας των ανηλίκων. Επίσης, απαγορεύεται η εξατομικευμένη διαφήμιση σε ανηλίκους, με χρήση προσωπικών δεδομένων τους.

Επισήμανση:

Προσβάσιμες από ανηλίκους θεωρούνται οι πλατφόρμες που επιτρέπουν σε ανηλίκους τη χρήση των υπηρεσιών τους, σύμφωνα με τους όρους/προϋποθέσεις τους.

Περισσότερες πληροφορίες

2. Ποια μέτρα προβλέπει η Πράξη για διαφημίσεις σε πλατφόρμες/διαδικτυακές υπηρεσίες;

Η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες απαγορεύει την εξατομικευμένη (βάσει προφίλ χρήστη) διαφήμιση σε ψηφιακές υπηρεσίες η οποία:

Επίσης, ενισχύει τη δυνατότητα που παρέχεται στους χρήστες να κατανοούν και να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τις διαφημίσεις (άρθρο 26). Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να ενημερώνονται σαφώς εάν και γιατί αποτελούν στόχο διαφημιστικών ενεργειών, ποιος έχει πληρώσει για αυτές και εάν το περιεχόμενο είναι επιχορηγούμενο.

Στην περίπτωση των πολύ μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών/μηχανών αναζήτησης (VLOP/VLOSE), προβλέπονται πρόσθετα ειδικά μέτρα (άρθρο 39) για τον μετριασμό των κινδύνων και τη διευκόλυνση της εποπτείας.

3. Τι προβλέπει η Πράξη για τα παραπλανητικά μοτίβα / για την παραπλανητική παρουσίαση μίας ψηφιακής υπηρείας;

Η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες απαγορεύει (άρθρο 25) τη χρήση των αποκαλούμενων  «παραπλανητικών μοτίβων» (dark patterns). Πρόκειται για τρόπο σχεδιασμού πλατφορμών με τον οποίο οι πάροχοι χειραγωγούν και καθοδηγούν τους χρήστες σε επιλογές που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έκαναν. Π.χ. παροτρύνουν τους χρήστες να μοιράζονται περισσότερες πληροφορίες από αυτές που θα παραχωρούσαν σε άλλη περίπτωση ή διαφημίζουν ένα φθηνότερο αλλά μη διαθέσιμο προϊόν και στη συνέχεια, κατευθύνουν σε πιο ακριβά παρόμοια προϊόντα.

4. Σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να απευθύνομαι στην ΕΕΤΤ; Σε ποιες ενέργειες προβαίνει;

Εάν το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε σχετίζεται με κάποιο από τα παρακάτω θέματα, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤT, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα υποβολής καταγγελίας.

  • Περιορισμοί στην επικοινωνία με τον πάροχο της ενδιάμεσης ψηφιακής υπηρεσίας.
  • Περιορισμοί ως προς τη δυνατότητα αναφοράς παράνομου περιεχομένου.
  • Μη επαρκής αιτιολόγηση από τον πάροχο για αποκλεισμό του λογαριασμού σας, λόγω περιεχομένου που είχατε αναρτήσει ή διαγραφή του ίδιου του περιεχομένου.
  • Περιορισμοί στη δυνατότητα υποβολής καταγγελίας στον πάροχο.
  • Δυσκολία στον εντοπισμό ή την εύρεση των όρων χρήσης.
  • Περιορισμοί στην παροχή πληροφοριών για τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή μη συνεργασία κατά τη διαδικασία επίλυσης.
  • Παραβάσεις υποχρεώσεων παρόχου ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών σχετικά με την προστασία ανηλίκων.
  • Παραπλανητική παρουσίαση υπηρεσίας.
  • Παραβάσεις υποχρεώσεων σχετικά με τον τρόπο διαμόρφωσης εξατομικευμένων συστάσεων για περιεχόμενο και αγορά προϊόντων.
  • Παραβάσεις υποχρεώσεων σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης και στόχευσης διαφημίσεων.

Προηγουμένως, προτείνεται να ενημερωθείτε για τις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ (βλ. Γενικές πληροφορίες, ερώτ. 3 και Γενικές πληροφορίες, ερώτ. 4).

Επισημάνσεις:

Η ΕΕΤΤ:

  • αξιολογεί εάν οι πάροχοι τηρούν τις υποχρεώσεις που θέτει η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες για την αντιμετώπιση παράνομου περιεχομένου, π.χ. εάν παρέχουν στους χρήστες τη δυνατότητα αναφοράς παράνομου περιεχομένου, μέσω εύχρηστων εργαλείων/μηχανισμών,
  • δεν αποφαίνεται εάν κάποιο περιεχόμενο είναι παράνομο και δεν μπορεί να λαμβάνει μέτρα για την απόσυρση παράνομων πληροφοριών/υπηρεσιών/προϊόντων,
  • δεν είναι αρμόδια να επιλύει διαφωνίες σχετικά με τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι πάροχοι για επιβολή περιορισμών σε χρήστες,
  • εποπτεύει και επιβάλλει αποκλειστικά τις υποχρεώσεις που θεσπίζει η Πράξη και δεν είναι αρμόδια για την επιβολή της υπόλοιπης νομοθεσίας που ρυθμίζει τις ενδιάμεσες ψηφιακές υπηρεσίες (π.χ. νομοθεσία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, την προστασία των καταναλωτών και την ασφάλεια προϊόντων, την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τα συγγενικά δικαιώματα ή εκείνα περί πνευματικής ιδιοκτησίας),
  • δεν εξετάζει καταγγελίες οι οποίες είναι ανώνυμες, αόριστες, προδήλως αβάσιμες ή υποβάλλονται καταχρηστικά.

Στη φόρμα πρέπει να περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία που τεκμηριώνουν την εικαζόμενη παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, καθώς και πληροφορίες για τυχόν προηγούμενη γραπτή επικοινωνία µε τον πάροχο.

Αφού υποβάλετε τη φόρμα, θα λάβετε ενημέρωση για την παραλαβή της. Στη συνέχεια, η ΕΕΤΤ θα αξιολογήσει την καταγγελία. Εάν κριθεί ότι το θέμα αφορά σε παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, η ΕΕΤΤ θα εξετάσει εάν η καταγγελία πρέπει είτε να διεκπεραιωθεί από την ίδια είτε να διαβιβαστεί σε άλλον φορέα, κατά περίπτωση:

Σε περίπτωση που η καταγγελία σας διαβιβαστεί σε άλλον φορέα ή δεν αφορά σε παράβαση της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, θα λάβετε σχετική ενημέρωση.

Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στο άρθρο 53 της Πράξης.

  • Είδος δημοσίευσης